dimarts, 2 de març de 2010

Jo també sóc bomber!

El foc que va cremar aquest estiu a Horta de Sant Joan, em va afectar molt, ja que jo, com a filla de la comarca de la Terra Alta, estimo particularment aquelles terres. I encara vaig sentir més la mort del grup de bombers de Lleida que hi van participar.
Un temps després, i amb molt bon encert, la jutge de Gandesa decideix que hi ha indicis de ser provocat, el foc, i inicia els tràmits del judici per aclarir-ho. Fins aquí res a objectar: aplaudiments per a la jutge!
La meva pregunta és: Per què s'hi havien de posar els polítics? Era necessària la Comissió d'Investigació de l'incendi nomenada pel Parlament de Catalunya?
Cada vegada que veig aquest homes coratjosos, sotmesos a una mena de judici públic -pena de telediari?-, alguns sense poder dominar l'emoció a causa del dolor que se'ls fa reviure, m'indigno. Quina finalitat es busca amb aquesta mena de circ mediàtic? Preservar el cap dels seus superiors polítics implicats? O distreure l'opinió pública per tal que no pensi en altres coses?
Jo, davant d'aquestes circumstàncies, em sento bomber. I voldria fer-los arribar tota la meva solidaritat.
I el polítics, que deixin que la justícia faci la seva feina sense interferències no coaccions. Tots hi sortiríem guanyant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada