divendres, 11 de gener del 2013

Lletres i vins




Lletres i vins 2013

Dintre del cicle organitzat per la Biblioteques de Catalunya de maridar llibres, autors i vins amb D.O., vaig ser invitada per la Biblioteca Municipal de Palafrugell per parlar de COLLITA DE FOC. Fer un xerrada sobre un llibre meu en la població natal de Josep Pla va ser per mi un gran honor. I com es tractava de vi, els vaig parlar sobre la plaga de la fil·loxera que va assolar les vinyes d'una bona part d'Europa, entre elles les catalanes, a finals del segle XIX, que era el tema de fons d'aquesta novel·la meva. I de les meves aventures per trobar-ne informació precisa i fidedigna, cosa no gens fàcil, indagant en biblioteques i altres institucions, entre altres la biblioteca de l'Institut Agrícola Català de Sant Isidre, situat en una casa senyorívola de la Plaça de Sant Josep Oriol de Barcelona, on una amable bibliotecària em va treure una caixa plena de documents heterogenis, carregats de pols, que van resultar ser una mina.
Després de la xerrada vam brindar amb vi de l'Empordà -allà obligatori-, tot i que vaig lloar el vi de la meva terra i i els vaig invitar a tastar-lo. Cosa que us faig extensiva. O sigui, begueu vi amb D.O. catalana i llegiu llibres d'autors del nostre país. (No cal fer-ho tot a la vegada!)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada