dilluns, 27 d’abril del 2015

Armenis


Quadern d'Aram. De Maria dels Àngels Anglada,
publicat el 1997.

La primera vegada que vaig sentit a parlar del drama del poble armeni, un drama que el govern de Turquia s'obstina a negar que fos un genocidi, va ser a través d'aquest llibre de l'autora gironina. I em va impressionar molt. Per això vull recordar-lo ara que se'n commemora l'aniversari.
Més endavant, quan exercia de professora en un institut de Santa Coloma de Gramenet, vaig tenir un alumne d'aquesta procedència. I li vaig deixar el llibre. Ell coneixia aquests fets molt millor que jo. Però em va agradar mostrar-li que una autora d'aquí havia tingut la sensibilitat de tractar-lo i fer-nos-el arribar.
El llibre inclou un poema del autor armeni Ran Nazariantz. N'he escollit un parell de versos molt significatius:
“Germanes roses oïu: els nostres ramats ja no hi són
la dalla del malastre els ha segat.”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada