dimarts, 27 de setembre del 2011

Fira de Llibre



M'agrada anar a la Fira del Llibre Antic i d'Ocasió. Veure com hi ha autors que es mantenen, llibres vells que han adquirit aquell color grogós -de gos com fuig?-, exemplars de col·leccions que pots anar completant. Aquest any hi vaig amb el meu fill gran. A l'Eduard -com a professor de dibuix que és-, li agraden els cartells de la fira que hi ha exposats i em fa veure l'evolució del cartellisme, i l'art en general que manifesten. Ell es decanta per comprar llibres sobre cal·ligrafia, a la qual és molt aficionat. Jo per la literatura. (Cadascú per allà on se les enfila).
Fa un temps esplèndid, encara d'estiu. L'endemà, festa de la Mare de Déu de la Mercè, plouria tot el dia. Ja se sap: santa Eulàlia plora perquè li han pres el patronatge de Barcelona -altres diuen que qui plora és la Mercè, que no l'hi volia haver pres-. En fi, que sempre acostuma a ploure. I és que som a la tardor.
Torno a casa amb el metro. Al meu costat una noia llegeix amb un e-book. És aquest el futur del llibre? No ho sé ni em preocupa massa. L'important, de fet, és el contingut, les històries que la literatura ens reporta. El plaer de la lectura. I si l'e-book facilita que aquesta es divulgui més i millor, benvingut sia!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada