diumenge, 5 de maig del 2013

Llegint



Vet ací una lectura que m'ha deixat una mica desconcertada. Havia comprat aquesta novel·la de Genís Sinca, guanyadora del Premi Josep Pla 2013, perquè retratava una família de Tortosa (que emparentava amb una de Manresa), i, a mi, tot el que fa referència als nostre territori -o a autors de les Terres de l'Ebre-, m'interessa molt. La contraportada del llibre la presenta com una sàtira hilarant, però a mi -deu de ser que el meu sentit de l'humor no s'ajusta a segons quins paràmetres-, no m'ha fet riure gens. Tota la comicitat amb què Sinca vol revestir la història, queda relegada a la caracterització dels personatges, que ens són mostrats d'una manera reiterada, absurda, contradictòria i gens versemblant. La trama en si és més aviat tràgica, sobretot el final, quan el protagonista, el doctor Bou de Tortosa, s'adona que ha estat manipulat i abduït, fagocitat, pel seu gendre manresà.
No puc dir que aquesta novel·la -d'altra banda prou ben escrita-, m'hagi agradat. En tot cas, no m'hi he avorrit, que ja és prou!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada