dilluns, 18 d’abril del 2011

A butxacades



Cada nova descoberta d'un autor de les Terres de l'Ebre és un goig per a mi. Demostra que el conreu de les lletres continua viu i vigorós a les nostres terres. I el recull de Joan Todó, de La Sènia, A BUTXACADES, ha estat tota una troballa. Són contes molt diferents entre ells, com també el registre lingüístic que fa servir l'autor, però tots duen l'empremta d'un gran escriptor de qui sentirem a parlar. M'han encantat sobretot aquells en què fa servir el nostre dialecte, que m'ha fet retrobar paraules com carnús, que m'ha transportat immediatament a la meva infantesa, ja que el meu germà i jo la utilitzàvem sovint quan ens barallàvem. En conjunt he xalat molt llegint-los.
Xeic, que bé que ho fas!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada