dimecres, 21 de novembre del 2012

BORJA

Vaig començar a mirar la sèrie de TV3 sobre els Borja amb un cert interès no exempt de malfiança. I no m'equivoca. Però, més que els meves, prefereixo reportar les paraules de Joan B. Mira, un gran savi i un expert en aquesta família. No debades, per documentar el seu llibre, va estar estudiant durant molt temps als arxius al Vaticà.  Diu Mira:
"Comprenc que els llegendes negres són males de blanquejar una mica, difícils de reduir a l'habitual grisor humana. Comprenc que una llegenda bèstia i maligna (totes són igual: sexe, sang, diners, dimonis, la recepta habitual) té en actors papes i fills de papes, la temptació encara més grossa".
Mira diu que va visionar la sèrie sencera, a precs de la direcció de TV3, i en va donar un judici negatiu, que, pel que es veu, no van tenir gens en compte. Llavors, per què se li demanava parer, pregunto jo? En fi... El nostre autor acaba així el seu al·legat -publicat a "El Pregó", i que m'ha enviat, gentilment la Rosa Maria Badia-: "TV3 anul·la tota la feina que hem fet, durant anys, per tornar una mica de dignitat als únics noms importants que hem donat a la història d'Europa."
I jo dic: Deu de ser allò de tirar-se pedres a la pròpia teulada, tan propi dels catalans?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada