divendres, 6 de setembre del 2013

Anna Karenina


-->
Abans d'anar-me'n de vacances, vaig veure la pel·lícula de Joe Wright, Anna Karenina. La protagonista, Keira Knightley, és una actriu que m’agrada molt, però la versió no em va acabar de fer el pes. Potser perquè fan una estranya barreja d’escenaris –tan aviat sembla que estan fent una funció de teatre, amb les tramoies corresponents, com l’escena es torna real, vull dir que sobrepassa l’escenari. Tampoc l’actor que feia el paper de Wronsky, Aaron Jonhson, no em va acabar de fer el pes; massa ros i massa inconsistent! Força millor Karenin, interpretat per Jude Law, que mostra els dubtes i contradiccions del personatge i l'humanitza. De resultes, em vaig començar a rellegir la gran novel·la de Tolstoi -seria la meva tercera vegada!-, que em vaig endur per acabar-la durant l'estiu. Va molt bé retornar de tant en tant als clàssics: no et deceben mai! Són obres que depassen modes i èpoques.
És clar que, en el temps actual, una història com la de Karenina no té raó de ser, almenys als nostres països occidentals, on les separacions són a l’ordre del dia. Tanmateix, no tothom ho sap pair. I, desgraciadament, massa sovint, surten monstres que es rabegen en les seves parelles o els seus fills. La gestió dels sentiments: amor, odi, frustració, etc, sempre ha estat molt complicada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada