dilluns, 3 d’octubre del 2016

L'última lectura de vacances

 James Joyce
Retrat d'un artista adolescent
De tant en tant m'agrada retornar als clàssics. No obstant, Joyce no és un dels meus autors preferits. Recordo que vaig llegir el seu ULISSES i, algunes pàgines contra el nacionalisme irlandès en un moment -quan el vaig llegir-, que els patriotes irlandesos feien vaga de fam a les presons britàniques fins a la mort, em va disgustar. I la trama en si, la vaig trobar massa confusa. Suposo que no hi va ajudar la traducció al castellà d'en Valverde. Però és el cas que no em va convèncer. Després, ja no em vaig veure amb cor de llegir la traducció, tan lloada, al català del Mallafré.

Aquesta m'ha produït una actitud ambivalent. Reconec que està molt ben escrita i té pàgines excel·lents, però en conjunt no m'ha arribat a enganxar. El clima de vacances no es gaire procliu a la introspecció!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada