dijous, 10 de desembre del 2015

Padura




La meva amiga Rosa V., a qui agrada la novel·la negra, em passa alguns exemplars d'aquest autor cubà. I m'ho he passat molt bé llegint-los, tot i que aquest gènere no em sedueix. Tampoc, ara, la trama de la investigació no m'ha dit res, però m'ha atrapat l'estil d'aquest autor cubà. Usa amb una gràcia saborosa els girs, les metàfores i l'adjectivació amb què confecciona la seva prosa. I entra i surt de la pell del seu personatge, Mario Conde, un tinent investigador melangiós i desencantat, que beu rom com un cosac, fuma sense aturador, pren cafè a tota hora i li agraden les dones amb el cul ben gros. De passada, ens passeja pels carrers de la Havana, i, com aquell que res, ens fa un retrat del panorama cubà, el paradís de Castro, amb totes les seves mancances i totes les seves misèries i contradiccions. Un molt recomanable escriptor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada